Ett år framåt

Kommer jag att stanna i Finland kommer jag att bo hemma i Pojo i ett år till. Det är absolut det mest ekonomiska och bästa eftersom jag kommer att gå både kurser i Åbo och i Esbo. Plus att jag tar en nätkurs som jag bra kan fixa hemifrån. Alla kurser är nästan veckoslutskurser och är bara typ två-tre veckoslut, så det känns ju lite onödigt att flytta bara för det. Nu skulle jag bara vila hitta ett jobb där jag jobbar typ tre dagar i veckan och som är ett mycket flexibelt jobb. Skulle ju vara bäst om jag själv kunde välja vilka dagar jag jobbar, men sådant jobb för icke-utbildade finns det väl inte. Har också bestämt mig att göra som min kära vän Jen gjorde, nämligen gå till biblioteket och läsa. Skall skaffa mig alla böcker jag behöver och läsa dem om och om och om igen tills det fastnar i huvudet på mig.
Men det här är bara OM jag stannar i Finland. Har inte gett upp tanken på att fara utomlands ännu. England grejen är ju inte helt bestämt ännu, och om de vill ha mig dit åker jag naturligtvis iväg. Och idag i Västra Nyland (lokala dagstidningen) fanns det en annons om au-pair jobb i södra spanien, till en finlandssvensk familj. Då skulle jag säkert bli lite brun.. Och så har jag varit och kollat på mol.fi och hittade ett intressant au-pair jobb i USA, Virginia Beach för att vara mer exact. Cirka sju timmar från New York och cirka tre timmar från Washington. Och bara cirka 10 timmar till Florida.. En finsk familj det med. Måste fundera på saken. Kommer någon och hälsar på mig om jag flyttar till USA? Till Spanien och England vet jag att jag får besök, men annat kan det vara med America.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0