Resa

Jag vill resa någonstans. Om jag stannar i Finland i höst skulle jag vila fara en vecka till södern i september-oktober. Kanske till Kroatien, eller Grekland. Det var ju inget fel på Turkiet heller, men det sku vara kul och uppleva nya länder. Hoppas bara nån vill komma med mig, det kan ju bli lite trist att åka ensam. Men eftersom det inte har varit ordentlig sommar i Finland ännu (har inte legat en enda dag på standen ännu, vad hände med lådvins drickandet?!) skulle det vara kul med mycket sol och värme. Kanske man rentav skulle bli lite brun. Och om jag flyttar till England kanske man skulle kunna fara på en kort week-end trip nånståns som till Franska rivieran eller Italien. Kanske med nån söt britt.

Nya Zeeland är helt enkelt ett måste för mig, vet bara int när den resan kommer att bli av. Troligtvis inte ännu på flera år. Det är så himla dyrt och man skulle ju vila stanna där längre än två veckor, men vi får se. Jag hoppas så att min syter Lina vill och kan komma med när jag far dit. Jag vill hyra en bil där och resa runt i landet. På det viset skulle man uppleva så mycket mer, för resan dit blir troligtvis en once-in-a-lifetime resa. Kanske vi tar Dagny och Soffan med oss oxå. Vi brukar varje år göra en utflykt någonstans, som till Borgbacken och Särkänniemi, men kanske vi skulle kunna göra en lite längre resa nåt år?

Annars har jag även fått sådan lust att fara med kompisar på skidsemester. Hyra en stuga någonstans, ett lite större gäng och sen skulle man åka på dagarna och har roligt på after-ski och i bastun på kvällarna. Det skulle ju vara helt härligt att fara till Österriket eller till France och åka, men det skulle ju inte direkt vara det billigaste alternativet. Dit jag var och åka i Schweiz så var mera för familjer, men säkert finns det riktiga baila-baila skidcentrum oxå. Kanske man bara skulle åka över till Sverige/Norge, eller varför inte stanna i Finland. Roligt skulle du ju bli oberoende var vi sku vara, eller hur?

USA lockar oxå, dit vill jag nog åka nångång. New York, Las Vegas, Miami, San Francisco..det skulle bara vara svårt och välja vart man skulle åka. Los Angeles, dit tror jag att jag skulle vilja åka. Bo på nåt lyxigt hotell och shoppa fina kläder. På vägen hem skulle man kuna ta en detour via New York. Jag tror jag borde hitta pengar till det först någonstans ifrån = hitta en rik man.

Annat jag vill göra är att göra en road-trip i Europa, åka tåg genom Ryssland, resa till Japan och en massa andra små resor lite här och där. Me like to travel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0