Sista veckan

Endast två dagar kvar på jobb (med den här dagen inräknad) och efter det kommer det även att vara ganska tyst här på min blogg. Inget internet hemma ännu, de skulle komma och instalera det tidigast den första augusti men vi har inte sett eller hört något av dem ännu. Men även fast vi får internet hem så kommer jag inte att vara uppkopplad förrän jag får/köper en ny dator. Min gamla dator kan man tydligen inte koppla till ett trådlöst internet.

Hade en lugn och skön helg. På fredagen for jag ner till Padva nästan genast efter jobbet och där hade vi kräftskiva med familjen och Linas kopmisar. For och simma med Ida på kvällen ner till stranden och det var helt ljuvlig. Helt spegelblankt. Var först uppe på lördagen eftersom jag hade glömt att stänga av min väckaklocka. Vi for sen med båt upp till kyrkbyn till sommartoget. Det var nästan för hett, fast man får ju inte klaga när det en gång är fint väder. Vi stannade på vägen hem vid en bergsklack och simmade. Alla var med och simma, mamma, pappa och åtta flickor. Jag försökte lära mig dyka, men det gick inte så bra, så jag hoppade uppifrån berget istället. Härligt, härligt, härligt hade vi det. På söndagen bar det av till Borgbacken med Lina, Soffan och Dagny. När vi körde på motorvägen mellan Lojo och Hfors så börja det ösa ner regn. Man så nästan ingenting. Alla körde nästan 50km/h, så det var nog inget vanligt litet regn. Jag var lite rädd i början, för jag så nästan inte vart vägen for, men vi klara det. Vi bestämde oss för att fara till Jumbo först och köpa rullare och hjul till rullare eftersom det regna och åska. Vi åt i Jumbo god mat och for sen till Borgbacken. Dagny och jag for och åka allt medan de två andra bara had tråkigt. Så det blev inte så lång visit, vi var hemma redan före åtta. Och som tur hade vi inte fått parkeringsböter för vi hade parkerat lite olagligt..

Jag har så mycket att göra inför helgen att jag inte vet hur jag ska få allt gjort, men ändå vill jag att tiden skall gå snabbare. Idag måste jag rusa hem från jobbet, snabbt lägga in foton på minneskortet och sen rusa tillbax till Karis. Måste till Fotomic och bokhandeln innan de stänger fem, och jag slutar fyra, så det blir lite bråttom. Jag var ju dum och trodde jag skulle hinna göra allt det där imorgon, men räkna ut att då får jag inte fotona förrän på torsdag eftermiddag och då är jag påväg ner till Hangö. Sen borde jag baka någonting (kanske en blåbärspaj) ikväll, måste ha någonting och bjuda på till kaffet imorgon när det är sista dagen. Oj, och om två timmar måst jag komma ihåg att gå till butiken och handla saxar, knivar etc. Det får jag inte glömma bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0