Sol, träsk och vänner

Veckoslutet spenderades i Pojo, tror faktiskt det är första veckoslutet denna sommar som jag bara varit i Pojo. På fredagen låg jag uppe halva natten och såg på Cheaters medans jag löste sudoku. Var helt ensam hemma och bara slappade och hade skönt. Vaknade på lördagen och var på strålande humör. Solen sken och jag skulle snart få träffa mina härliga vänner. In till Karis och handla vin och grillmat. Snabbt hem och laga sig i ordning och sen vidare till Dagnys hemställe. Vi grilla god mat ute på terassen, lagade en härligt somrig bål och sen anlände Jen och Sten. Vi spelade kubb (som vi flickor var helt överlägset bäst på) och sen fick vi (brudarna) för oss att fara ut och ro på träsket. Pojkarna lämnade vi hemma och tog roddbåten och stack iväg. Vi kom int så långt så styrde Dagny båten mot land och vi steg av. Där hade Dagnys farbror sommarstuga. Efter att vi hade varit där i kanske en tio minuter hör vi pojkarna och vi upptäcker snart att de har tagit andra båten och kommit och letat efter oss. Så festen fortsatte hos Dagnys farbror. Vi drack åländskt öl, spela korgboll och satt på utkiksbänken. När pojkarna ville ge sig av hem igen bestämde vi oss brudar för att fara och simma och bada bastu. Efter det tog vi båten hem och jag fick ro. Det gick jättebra ända tills Jen ropa åt mig att svänga för vi höll på att fara upp på land. Men vi klara det. När vi kommit i land och både Jen och jag har stigit ur båten är det Dagnys tur. Hon pratar i telefon och plötsligt tappar hon balansen och faller i vattnet. Jag bara står och skrattar åt henne och Jen märker inte ens först vad som hände. Sen kommer Dagny upp till ytan och skrattar hon också, ända tills hon märker att telefonen är borta. Jag hittade den sen på bottnet, och den var faktiskt på ännu. Fungera gjorde den ju då inte. Upp och grilla igen och ny sats bål lagades. Resten av kvällen satt vi bara och njöt av sällskapet medans vi drack bål. Tommy blev trött så han och Daggy for och sova, och vi andra var inte uppe så hemskt länge efter det mera.
Vaknade tidigt på söndagen och mådde helt perfekt. Mixu kom även och hälsade på på söndagen. Vädret var perfekt så dagen spenderades ute och vi spelade kubb igen. Jag var helt inne i spelet och hade jätteroligt. Sista matchen var oooolidligt spännande, men tyvärr förlorade mitt lag. (Men det var bara för att det andra laget hade sån himla tur). Lite färg fick man oxå på helgen. Perfect week-end! Ajjo, vattenkrig hade vi ju oxå, det hör ju till att ha vattenkrig på sommrarna. Jag & Dagny mot Ahlfors & Jonas, och vi vann ju, såklart. Jonas blev ganska blöt när vi hitta vattenkannan, hehe. Nu är man bara ganska slut, som man oftast är på måndagar, men det är sånt man får leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0