Igen..

..var helgen helt lyckad. Vet inte hur det alltid kan bli så roligt, men det är ju bara bra :)
På fredagen for jag med Emma till Serendi och sitta. Vi satt nu där ills "terassen" stängde och drack cider. Och öl, jag ha börja dricka öl. Vilket jag inte är stolt över. Bara förvånad. Tur att det var så fint väder på fredagen, första dagen på hela förra veckan det var fint väder. For till Emma och sova eftersom jag nog inte riktigt var i körskick.
På lördagen ringde mamma och väckte mig tio och sen for jag ner till Padva (var vi har vårt sommarställe). Åt god mat och plockade blåbär. Senare på dagen bar det av till Hangö med båt. Det var helt fint väder, men det blåste. Vi hade Mindi (vår hund) med oss, men hon gillade inte alls när pappa körde hårt och det hoppade i vågorna så pappa fick köra sakta. Vi släppte av Mindi vid gunnarstrand åt mommo och sen for vi till östra hamnen. Där släppte vi av min syster och hennes kompisar och sen kom Dagny, Tommy och Jonas ut och åka. Pappa kunde köra lite hårdare nu eftersom vi inte hade Mindi med oss. Jag och Dagny satt längst fram i fören, roligt när det stritta vatten. Just innan vi var tillbax till östra hamnen gasa pappa på och då for det ganska snabbt :) Han hade väl kört 43knop, eller så sa han åt Tommy när vi kom i land. Jag älskar att åka båt, och det är ännu roligare när man har kompisar med sig. Efter det fick jag åka en häftig bil, en cheva ofcourse. Hem till Daggys och laga oss klara och sen via Bettis och Börje var mina föräldrar var på grillfest och efter det hem till Tomppi och Mikkis på grillfest. Vi hade så roligt där, drack vin, joma en massa skit, lyssna på the crash, spela krocket och hade långa disskusioner om så viktiga saker. Eller de kändes som viktiga saker när vi prata om det iallafall. Hann aldrig grilla, eller jag glömd mer bort och grilla, men det var inte så farligt, jag fick sen köttpiroger hemma hos Jonas. Han had efterfest där, men det var bara jag, han och Poju som var på efterfest, och jag tvinga alla och lyssna på Lauren caught my eye.
På söndagen ringd Emma och väckte mig tolv, men jag orka inte svara. Steg nu sen upp och var i akut behov av dricka, som tur had Jonas varit snäll och blandat saft. Mamma och pappa kom sen och sökte mig från Jonas och så for vi tillbaka till Padva. I bilen frågade pappa om jag ville komma med och plocka svamp med honom, så vi for till Vätlax (hans hemskogar i Bromarf) och plockade kantareller. Vi var säkert två-tre timmar och trava i skogen men vi hitta kanske bara en 7-8liter kantareller. Fast det har ingen skillnad, för jag hade så trevligt i skogen och det var så länge sedan bara jag och pappa hade gjort någonting på tumanhand. Vi for via fammo på vägen hem, hon är nog alltid sig lik hon. Hem till Pojo på kvällen, stekte mina kantareller och nu har jag dem med till jobbet idag. Mums! Det skall bli härligt med lunch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0