Mitt hår

Jag har nu länge funderat på att färga mitt hår blont, och nu på helgen bestämde jag mig att jag skall göra det. Men, nästa problem är hur jag skall klippa mitt hår, därför tänkt jag att ni sku kunna hjälpa mig.
Alternativ 1:
Skall jag klippa mitt hår (eller egentligen låta det växa) så att det blir längre och rakare? Som Sienna Millers hår:
image102
Färgen på hennes hår är även fin, jag vill int ha platinablont hår, mera guldblont. Enda "problemet" jag skulle ha, är att jag troligtvis inte skulle få det så här platt utan att använda min platt tång, men det kan jag ju göra, så egentligen är det inget problem.
Alternativ 2: Har även funderat på att lägga lätt permanent, inte så att det blir jättelockigt, utan mera stora vågiga lockar, så som Christina Agulieras hår:
image103
Jag skulle ju då inte ha riktigt så här blont hår, och inte heller så här långt, men hennes lockar är helt ljuvliga. Undrar bara hur lätt det skulle vara att ha ett sånt hår, om det skulle krävas mycket fixande. Men fint skulle det ju vara.
Alternativ 3: Kort hår. Jag har länge sett och varit avundsjuk på Victoria Beckhams hår, hade redan vid ett tillfälle bestämt mig att jag skulle klippa det som hennes, men nu efter helgen är jag inte alls så säker längre:
image104
Visst är det ju snyggt, men skulle jag passa i det? Om jag klipper mitt hår så här så kommer jag att behöva använda platt tången.

Jaa, de är nu de här som jag funderar på, men kanske ni har något bättre förslag? Jag sku ju oxå bara kuna toppa håret, men det är alltid kul med nya frisyrer :)


Kommentarer
Postat av: Jeffi

Jag gillar Sienna Miller håret.. :) Det ser fräscht ut! Dessutom kan man lätt få det uppsatt och ändrat med t.ex. tillfälliga lockar om man nu vill. :)

2007-07-09 @ 11:38:42
Postat av: Laura

Att bleka och permanenta haret sliter valdigt valdigt valdigt mycket pa haret, men om ditt har ar i jattebra skick sa kanske det skulle kunna "klara av" det? Men om jag skulle gora det sjalv vet jag att jag inte skulle orka med det lange ifall det skulle bli for slitet. Jag skulle nog klippa det kort sen. MEN du fundera ju pa att klippa det kort anyway sa kanske det int sku va sa stort problem?
Svart att saga?
Kanske du sku kunna blondera det forst ifall du vill gora det och sen fundera pa om du vill gora nagonting annat annu eller om det ar en tillrackligt stor forandring.

2007-07-16 @ 14:27:58
URL: http://luuuris.blogspot.com/
Postat av: Laura

Forresten, sa om du vill blondera haret och sen ibland laga liknande lockar som Christina Aguilera har, sa med denhar: http://www.babyliss.com/uk/fiche_produit.php?id_produit=60&id_gamme=12
locktangen far man ungefar sadana lockar ganska enkelt :) Har sjalv en sadan och ar mega nojd!

2007-07-16 @ 14:31:41
URL: http://luuuris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0