My Chemical Romance

image98
My Chemical Romance

På tisdagen var jag och kollade på My Chemical Romance till ishallen i helsingfors. Från början var det meningen att jag skulle åka med min syster och se på dem, för hon är ett stort fan av det bandet, så egentligen så for jag nu bara med för hennes skull. Ungefär en månad senare så berättade hon till mig att hon inte kan komma med för hon skulle på ridläger. Och då hade vi ju biljetterna redan. Började fråga lite runt om någon ville följa med, men jag fick inget napp. Min kusin skulle även på samma konsert så vi bestämde oss för att fara tilsammans med bil till Helsingfors. Kvällen innan konserten var det äntligen en som vilje följa med, nämligen Sandra. Det var snällt av henne att så där i sista stund komma med, och då blev inte den ena biljetten oanvänd.

image99
Gerard Way, singer in MCR

Konserten var helt okej, man hörde ibland inte ens vad han sjöng, men visst var det häftigt. Min favorit låt "the ghost of you" spelade de, det gjorde att jag var nöjd hela resten av konserten. Många nya låtar som jag inte hade hört spelades också, då känd man sig lite ute. En liten tjej som satt brevid mig skrek så snart hon fick chansen och det var INTE kul eftersom hon skrek högt (i höga toner) och det tog på i örona. Efter konserten skulle vi möjligtvis köpa någonting och jag såg på en snygg grå t-skjorta, men det fanns bara XL kvar av precis ALLA kläder så det blev inget köp. Sen såg jag och Sandra Hanna Pakarinen, som var så snygg. Hon hade tydligen klippt håret för nu va det kort, jag sku vila ha sådant hår som hon hade! Hem körd jag ganska snabbt, från Lojo till Karis shell tog det 14minuter.
Överraskningen för kvällen var förbandet, Billy Talent.

image101
Billy Talent

Roligt med ett så bra förband, och de spelade oxå många låtar. Riktigt bra entertainment var det. Och eftersom ishallen var nästan fylld av bara det kvinnliga könet blev det ett hiskelit skrik när sångaren drog av sig skjortan. That's what I call nice :)

image100
Ben, singer in Billy Talent

Kommentarer
Postat av: daggy

Uuh, han dn där Ben e nog snygg han.. minns du förresten din pojkvän Ben? :D hehee.. nu sitter ja här o äter ärter o tänker på lördan.. O ikväll ska d tas.. igen.. :P kraam

2007-07-05 @ 15:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0