Ingenting

[1/7] Inget godis
[1/7] Ingen choklad
[1/7] Inga chips
[1/7] Ingen färdigmat
[1/7] Inget vitt bröd

Min kollega kom hem från en nöjesresa till Sverige igårkväll och idag när hon kom på jobbet hade hon godis med sig. Marianne karameller. Dom står där i en skål på bordet. För en stund sedan gick jag förbi och böjde mig automatiskt över bordet för att ta en godis. I sista sekunden slog det mig att jag ju inte skulle äta godis. Och sen när jag gått och satt mig i stolen märkte jag att jag inte ens har något begär efter godis. Bra!
Igår läste jag bara. Läste, läste och läste. Men den här inträdesförhörsboken är ganska intressant, visst finns det tråkiga stycken, men överlag är den bra. Hade glömt maten hemma igår så jag fick fara till butiken på matrasten. Köpte broiler med ris, men det var inte särskilt gott. På kvällen var jag ner till posten och i samma veva gick jag och köpa jordgubbar. Årets första finska jordgubbar. Jag var nog lite besviken.
Sen skulle jag ju ut och löpträna igår, och hur mycket jag än sa till mig själv att "nu stiger du upp och går ut" så satt jag bara där stilla och läste min bok. Så zero motion igår. Men jag orkade bara inte. Idag känner jag dock att jag kommer att orka, har mycket mer energi. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0