Det här med bloggar.

Jag trodde aldrig att det skulle vara så här kul att blogga, startade min blogg enbart för mig själv, så att jag på ett lätt sätt kunde följa med hur det går och hur jag mår. och för att jag senare kan gå tillbaka i tiden och kollat vad jag gjort. Precis som en dagbok som jag har där hemma, bara det att det är mycket lättare och går mycket snabbare att skriva på en dator. Det där med att om någon skulle läsa min blogg var inte så viktigt, inte läser ju någon min dagbok där hemma heller. Men sedan när jag skrivit en vecka och märkte att det är visst någon som läser vad jag skriver blev jag glad! Och jag märkte oxå hur otroligt intressant det var att läsa andras bloggar. Människor som jag inte känner.
Har inte berätta till någon jag känner om min blogg, och jag använder inte heller mitt riktiga namn. Jag heter inte Liv alltså, men det är otroligt nära mitt riktiga namn, så jag bestämde att det skulle få vara mitt alias. Orsaken till varför jag vill vara "anonym" är många. För det första så vill jag inte at någon jag känner skall veta vad jag väger, för det skäms jag så grymt mycket över. För det andra kan man skriva mera fritt och om vad man vill om man vet att ingen som man känner läser ens blogg, men kanske det bara så för mig?

I början läste jag nästan bara bloggar som handla om bantnig och mat, men nu har jag börjat läsa modebloggar oxå. Jag gillar mode, men eftersom jag är så stor som jag är, kan jag inte alltid lätt att klä mig som jag vill. Det som passa på en smal modell kan se förfärligt ut på mig (om jag ens hittar plagget i rätt storlek). Men snart kan även jag gå i de kläder jag vill!
Mina favorit modebloggar (just nu):
http://www.stureplan.se/blogs/elin/
http://thesartorialist.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0