Planer för resten av veckan.

Maten:
Har börjat planera min mat för fyra dagar framåt åt gången. Då vet man vad man skall handla när man far till butiken och inget man köper hinner bli gammalt på fyra dagar (nästan i alla fall).
Torsdag:
Morgonmål- Äggröra på 2ägg, 3skivor skinka, 1 skiva knäckebröd.
Lunch- Räksallad (sallad,räkor och gurka), ½ liten tomat, 2koppar spenatsallad med olivolja och vinäger
Middag- Cheddar Burgare med Chipotle sås, 2koppar blandade grönsaker med olivolja och vinäger
Snacks- 5 stora svarta oliver och ca 30g ost
Så här ser min mat ut för en dag typ. Vet inte om det intresserar människor att läsa vad jag äter, så därför skrev jag bara en dags mat hit, men  om ni vill veta vad jag skall äta imorgon, på lördagen etc. är det bara att fråga! Det skulle vara roligt om någon annan oxå åt exact samma som jag och motionerade samma, då skulle man kunna jämföra. Någon som är intresserad?

Motionen:
Prenumererar på en tidning här i Finland, Kunto Plus, som är motsvarande som svenska iForm. Kollade lite runt på deras hemsida nyss och fann att man, som prenumerant, kan laga ett eget personligt träningsprogram. Så jag valde gång/löpning. Eftersom programmet var på finska fick jag översätta det innan jag sätter ut det här, men jag orkade inte översätta allt. Så, nu kan ni få en snabbkurs i finska. Intervallin teho= Intervallens effekt. Minuutti(a)= Minut(er).
Här är mitt träningsprogram för denna vecka:

Veckas program

Torsdag

Hård träning

Intervallin teho 40% - 50%
15 minuuttia rask gång

Intervallin teho 50% - 60%
1 minuutti lätt löpning

Intervallin teho 40% - 50%
5 minuuttia rask gång

Fredag

Lätt träning

Intervallin teho 40% - 50%
20 minuuttia rask gång eller motsvarande träning

Lördag eller söndag

Hård träning

Intervallin teho 40% - 50%
10 minuuttia raks gång

Intervallin teho 70% - 80%
1 minuutti snabb löpning

Intervallin teho 40% - 50%
8 minuuttia rask gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0