Vad jag får och inte får äta:

Vecka 23

Om jag klarar av följa dessa regler denna vecka skall jag få en belöning. Det skall göra att jag har någonting som sporrar mig och någonting att se fram emot. Så belöningen är: Ett nytt nagellack! (Vet redan hurdan färgs jag vill ha, ljus-stark-rosa, har länge velat ha en sådan färg..)


Vilket nagellack tycker ni är finast?

Vad jag absolut INTE får äta:
  • Godis
  • Choklad (inte ens choklad på kaka, glass etc.)
  • Chips
  • Färdigmat (t.ex. hamburgare, kebab, pizza)'
  • Vitt bröd


Kommentarer
Postat av: Michaela

hej!
Det finns nån undersökning som säger om man tänker negativt så fungerar det inte. Så när du säger att detta får du inte, tänker du mera på det och vill ha det mycket mera och på det viset har du mycket svårare att låta bli, istället borde du göra det positivt, säga, jag skall äta mycket sallad och fiber och på något sätt göra det positivt. Inte använda negativa ord. Och sen kan det också hända att om du någon gång bryter en: "jag får inte" grej, å bryter du det massor. "jag åt ju ren en shoko, så kan ju ta en till", men om du undviker eller så, så tar du kanske bara en och låter det bli. min point, gör saker positiva!

2007-05-31 @ 19:49:20
Postat av: Liv

Fattar vad du säger. Men jag behöver lite regler, annars går det int bra. Sen blir jag mycket nöjdare när jag klarat av det oxå. Ohh, nu kom jag på vad ja ska göra! Jag har ju bara mina "regler" för en vecka igången, då ser jag va jag kan tillägga, ändra på etc.

2007-06-01 @ 07:33:12
URL: http://livslifechange.blogg.se
Postat av: Jeffi

Rose paradise tycker jag är finast. :) Jätte mysi blogg du har föresten. ^^

2007-06-04 @ 10:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0