Lite mer om helgen

Jag hade Lina på besök den här helgen. Hon for hem för cirka fyra timmar sedan. Det är så konstit dött och tyst i huset nu. Jag borde läsa på inträdesförhöret och laga mina franska läxor, men här sitter jag framför datorn, var jag har suttit sedan Lina for hem.
Vi var ner till Hangö på lördagen. Jen my friend hade feber så hon kunde inte komma med som det var planerat, vilket var synd, för jag hade sett fram emot att få se henne, det var så länge sen sist. Så vår killer-trio för kvällen bestod av mig, Lina och Michaela. Festandet började med en karpalo-lonkero (för mig) på roxx terassen. Jo, det var så fint väder i hangö att man kunde sitta ute på terassen och njuta av solen. Sen fortsatte vi hemma hos mommo; vi åt kåldolmar och drack rödvin.
Efter att vi förflyttat oss till stugan, spelat lite kort och druckit mer vin/cider/skumvin blev Michaela trött. Så trött att hon ville sova. Jag bestämde då att hon skulle vila så hon skulle orka komma med ut på krog med oss. Fröppe kom på besök och vi drack lite mer alkohol. Halv ett var vi fortfarande hos mommo, det minns jag fö då skickade Jonas meddelande där det stod "Origo!"
Fröppe fixade sen skjuts åt oss till krogen, men Michaela var fortfarande så trött att hon ville stanna hemma. Så vi for iväg och lämnade henne ensam men lovade att komma tillbax när krogen stänger och ha efterfest. Vi var alltså nångång först ett-tiden på krogen. Jag hittade Jonas ute på tobak och tyckte att det skulle va kiva att slå honom i magen. Det tyckte inte han.
Betalade in mig till origo, fick stämpel på handen och hade just gett min rock till en av ordningsvakterna när han frågar efter papper på mig. Då först?! Skall man inte fråga efter identitetsbevis INNAN man tar betalt? Ja, men som ni vet så har ja ju inget problem med min ålder och körkortet var med så jag fick gå in. Ganska mycket folk var det där, men många som jag aldrig sett förrut. Det såg ut som om de flesta just fyllt 18år. Tre helt för mig okända flickor frågade om jag var Idas syster. Det visade sig att de alla var kompisar till min systers ex-pojkväns syster.
Jag var int på danshumör överhuvudtaget. Lina sku nog ha velat dansa mer, men det blev bara tre låtar för mig.
Via roses va vi ju innan vi for hem. Mega-meal. Sen tog vi taxi till mommo. Jonas följde med och Fröppe for hem och sova. Just innan vi skulle starta hoppade Mattsson fram framför taxin och kom sen med in i bilen. Vi satt där en stund och till sist frågade taxikusken av mig vart vi skulle. Då först kom jag ihåg att man måste ju säga vart man ska när man tar taxi, jag hade lixom tagit förgivet att han visste vart vi skulle.
Hos mommo åt vi mat och bäddade. Det var int sån farlig meno på på efterfesten och efter att Jonas åkt hem hade Lina, jag och Michaela gått och lagt oss. Och vi skulle säkert ha somnat oxå om int Mattsson skulle ha berättat en massa juttun om hans kompisar och självmord. Han skulle bara vila en liten stund innan han sku fara vidare till nästa efterfest, men när vi vaknade på morgonen var han fortfarande där. Michaela sjöng, Lina skällde på honom och jag skrattade bara tills han vaknade och stack därifrån.
Jag mådde inte så bra, men efter att Fröppe hämtat lite huvudvärks tabletter och jag sovit litet var allt bra igen.
Här är några bilder från helgen:

image140


image141

image142

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0