Happy vs Sad

Kom just in från en 6½km länk med nya skorna. Känner mig helt lycklig.
Innan jag for ut och gå läste jag färdigt boken jag började läsa igår. Jag gillar inte böcker med olycklig slut, men ändå läste jag en bok som jag visste att inte kunde sluta lyckligt. Jag grät igenom de sista 50 sidorna. Det handlade om en bror och syster som blev förälskade i varandra och inledde ett förhållande. Det var en sån där love/hate bok och fast jag var helt arg i vissa delar av boken kunde jag inte bara sluta läsa. Det var skönt att läsa en "vanlig" bok emellan och inte en massa psykologi böcker hela tiden. Men det har jag också gjort idag. Satt ute en par timmar i solen och läste om validitet och reliabilitet inom psykologisk forskning. Mycket intressant indeed.
Nu skall jag hoppa i duchen och sen gå och sova. Jobbet kallar imorgon. Orka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0