Trevlig valborg!

(detta är inte ett glatt inlägg, jag är på lite dåligt humör, bara som en varning)

Vad är mer dystert än att köra hem från sommarstugan på sena eftermiddagen och möta många bilar med glada människor i som skall ner till sina sommarstugor och fira vappen? Jo, att man tillika lyssnar på "all by myself" av Celine Dion.
Jag skall på jobb imoron. Ganska jättetråkigt tycker jag.
Idag for jag tidigt ner till Padva, solade och läste på mina inträdesförhör. Jag hade Mindi med mig och när jag hade fått nog av läsandet och solandet börja jag bolla med henne. När jag sprang efter bollen märkte jag någonting konstigt på marken, gick närmare och såg en orm! Trodde först att det kanske var en av våra plastormar, men sen såg jag hur huvudet lyftes. PANIK! Jag tänkte först att jag skulle låta den vara och vänta på att mamma och Lina skulle komma ner, men sen blev jag rädd för att Mindi sku fara dit och att den sen skulle bita henne, så jag kastade en sten på den. Stenen gick sönder och ormen levde fortfarande. En av stenbitarna hade landat på ormens huvud så jag gick dit och ställde mig på den, men ormen bara fortsatte leva. Mamma och Lina kom sen ner och mamma tog en spade och högg den i två delar. Sen dog den.
Nu skall jag äta kräftskärtar och tycka synd om mig själv, sen köra Ida och Mia till alban. Ta det lungt!

Kommentarer
Postat av: michaela

fölåt helt massor. det måst ha vari en hemsk vapp. Den måst vara roligare nästa år för då är du i stan!!!

2008-05-02 @ 13:12:32
URL: http://michaelasvida.blogspot.com
Postat av: michaela

Hejsan. Hur sluta lördan sen? Hände det något rolit? Det var nog helt bra att ja for, för ja sov hela resan mellan karis och böle. Var lite trött.

2008-05-05 @ 14:21:03
URL: http://michaelasvida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0