What happens in Helsinki stays in Helsinki

Or not. Nu kommer lite förklaring till bilderna. Först var jag till Lina och firade hennes födelsedag. Jag stack ju iväg dit på en torsdag. Lina bor i en fin lägenhet, högt till tak och ganska stor. Hon hade en annan kompis på besök också, Johanna, de har studerat tillsammans. Vi var först till butiken efter pizza ingredienser och lite alkohol. När vi kom hem tibax gick jag på toaletten. Det borde jag inte ha gjort. För när jag kom ut så stängde jag dörren efter mig, som jag alltid gör. Men det får man inte göra i Linas lägenhet, för då slipper man inte in i WC:n längre. Lina fick ringa till gårdskarln som sedan fick komma och öppna dörren. Som tur så hade han en nyckel så det gick snabbt att lösa.
Johanna färgade och klippte sen Linas hår medan jag lagade pizza. Efter vi ätit och druckit lite kom Sofia dit, och vi fortsatte dricka. I Kampen finns en bar var man fortfarande får röka inne (also inte i ett rökrum) så vi bestämde oss för att gå dit och fortsätta vårt drickande. Några cider och shottar senare gick vi tillbaka hem. Hemma hos Lina böt vi om till mjukiskläder och drack lite öl plus rökte under fläkten.
På fredagen fyllde Lina år. Vi sjöng för henne på natten efter klockan tolv. Det lät mycket vackert.
Jag och Johanna for in till centrum och shoppade på dagen medan Lina blev hemma och städade, jag köpte lite kläder från Gina och Vero Moda. När vi kom tillbaka hem åt vi igen och började dricka. Senare på kvällen anlände flere av Linas kompisar och festen kunde börja. Tiden gick snabbt och plötsligt rusade vi alla ner till taxin. När vi steg av taxin utanför Molly Malone's märkte jag till min förskräckelse att jag hade glömt min plånbok hemma hos Lina. Som tur slapp jag in utan att behöva visa papper (annat är det i Karis!!) och inne på baren träffade vi Michaela och Micke och två av Mickes klasskaverin. Jag lånade lite pengar av dem och allting var bra igen. Lina är ju ganska ofta på Molly's vilket betyder att hon fick 22 shottar som födelsegåva av en bartender. Shottarna va "bara" gjorda av lonkero, men om man dricker 22 shottar lonkero efter varandra blir man inte nykter precis. Och så gick det för Lina.
Vår kväll slutade lite plötsligt när Lina började må lite dåligt och vi tog en taxi hem och lade henne i vessan var hon sov till klockan sju på morgonen. Fast kvällen fick ett lite annorlunda slut hade jag helt superkul!
På lördagen for jag hem, men först körde jag via Michaela och Micke. Vi planerade vår klassträff i sommar och tog kontakt med våra gamla klasskamrater från lågstadiet. Jag blev positivt överraskad över hur många som svarade och verkade intresserade av en klassträff. Det skall bli så roligt att träffa alla igen! Sen beställde vi mat, jag pizza och Michaela och kebab. Efter att vi ätit det bestämde vi att inte äta pizza eller kebab på en månad. Om någon av oss faller för frestelsen måste den betala 100euro åt den andra.
Dagarna i Helsingfors var helt underbara, och en vecka senare var jag dit igen. Men nu måst jag gå och sova, berättar mera om det senare. Good night vanillafaces!
Mera foton finns på http://www.pixbox.se/alb779003

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0