Lägenhetsjobbigheter

Satt och såg på TV nyss när de visade snabbt vad nyheterna kommer att handla om idag. Och till min förskräckelse hör jag någonting hemskt, så jag måste genast surfa in på nelonens hemsida och läsa nyheten. Och så här står det:

"Vuokrat nousivat edelleen. Heikossa tilanteessa ovat etenkin opiskelijat ja pienituloiset.
– Opiskelijoiden kanssa vuokra-asunnoista kilpailee hyvätuloisia ihmisiä, joiden maksukyky on aivan eri luokkaa, sanoo Metsola.
Helsingin seudun opiskelija-asuntojonossa on tänä syksynä ennätysmäärä ihmisiä."

Typiskt min tur. Kanske jag borde vara med aktiv i mitt lägenhets sökande. Jag hade planer på att vara det också, men mamma sa hela tiden att jag int ska ta nån stress och allting kommer att ordna sig. Och att jag har mycket lättare att få en lägenhet sen senare. Kanske hon int vill att jag skall flytta hemifrån igen.. Så jag jag inte haft sån stress. Kanske jag borde bli medlem i en nation och börja söka lägenheter via andra organisationer också. Skall ringa till SSBS och höra ifall jag får flytta in i Mixus lägenhet imorgon, men det är en ganska liten sannolikhet att jag sku få göra det.. SUCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0