Sprutor and stuff

Som ni vet (och som jag skrev i förra inlägget) så är jag ju alltid lite sent ute. Jag kollade nämligen igenom mina Arcada papper som jag fick i mitten av juli första gången igår, och där var två papper man skulle fylla i och lämna till skolhälsovårdaren (ska vara inne senast den 27nde augusti, så jag har tid på mig ännu..). På ena pappret skulle man fylla i när man tagit sina vaccinationer, tror ni jag har nån koll på sånt? Så jag ringde idag till hälsostation i Pojo och de meddelade att jag har fått min stelkrampsspruta 1997. Eftersom de håller bara tio år måste jag ta ny, idag! Sku jag inte ha måsta fylla i den där lappen skulle jag glatt ha gått omkring tills och trott att allt är under kontroll. Kanske man sku borda ha lite bättre koll på saker och ting.
Sen så upptäckte jag att det tar mellan fyra och fem veckor att få sitt studiekort. Skulle jag ha lämnat in ansökan då jag fick den skulle jag säkert ha fått kortet typ när skolan börjar. Nu kommer jag väl att få det först i oktober. Lyckat Lee, lyckat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-08-27 @ 18:28:30
Postat av: Anonym

men du kan säkert få ett tillfälligt intyg att åka tåg me å sånt, å äta lunch med.. de fixar sej:) tur att du märkte sprutorna..de säkert en massa mänskor som int har koll men int e de så farlit om de bara e 1 år försenat tror ja.. kram

2008-08-27 @ 18:29:39
Postat av: jennie

alltså de va jen som skrev just:) glömde sätta namnet

2008-08-27 @ 18:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0