2007

Den första Januari år 2007 började inte så bra för min del. Jag vaknade allt för sent och fick rusa till tågstationen så att jag inte skulle missa mitt tåg till Schweiz. Och eftersom jag hade så bråttom glömde jag ju förståss det viktigaste hemma, mitt pass. Som tur var tull mannen i Schweiz trevlig och släppte in mig i deras land. Annars var 2007 ett mer lyckat år. I februari flyttade jag hem till Finland igen efter en vecka med bara festande. Den dagen var säkert den svåraste/känslosammste och lessamaste dagen på hela året. När jag bott hemma några veckor började jag jobba på Fiskars. Sista dagen där var den 15nde augusti och sen tog jag lite ledigt från allt som hade med jobb att göra, och istället började jag läsa psykologi, hemma. I november började jag jobba igen, på Shell i Pojo där jag fortfarande jobbar.



Jag under det gågna året

Det hände en massa roliga saker år 2007, bland annat har jag rest lite (dessutom till två land jag aldrig varit i förrut).
  • Första resan blev till Schweiz, dit jag var och åka snowboard med min Brysselfamilj.
  • I slutet av april var jag och Michaela till London, min första gång i England.
  • Över midsommaren var jag igen i Belgien.
  • Första veckoslutet i november var jag till Tallinn med min familj. Min första gång i Estland.
  • Ett par dagar senare åkte jag till Bryssel igen med Emma.
Trevliga fester/händelser som jag kommer ihåg är:

  • V.I.P festen i Le You där vi blev bjudna på precis allting
  • Min avskedsfest i Bryssel
  • Folkdans supén på Högåsa i mars
  • Mikaelas och Kjells förlovningsfest
  • Jonas födelsedagsfest
  • Michaelas och Mickes inflyttningsfest
  • PROVINSSI
  • Pokerkväll på Stensstuga och Regattan nästa dag
  • My Chemical Romance konsert med Billy Talent som förband
  • Grillfest hos Tomppi och Mickis
  • Fest hemma hos Dagnys föräldrar i Pojo
  • Min Padvafest
  • Jennies födelsedagsfest i Åbo
  • Hälsa på Laura i Åbo
  • Jennies tuparit
  • Upp till Kristinestad med Lina
  • Förfest hos Emma, ut till affes och på två efterfester
  • Juldagen i Hangö
Det finns säkert en massa härliga fester/händelser som jag har glömt bort, men man kan ju inte komma ihåg allting. Det är ganska konstigt, men jag kommer inte ihåg att det skulle ha hänt nånting jättetråkigt ifjol. Visst har jag säkert varit lessen och inte gillat någonting som har hänt, men inga större saker. Sommaren 2007 var nog helt härlig, jag hade nästan någonting att göra varje helg, det ända som var lite tråkigt var ju vädret.
Hoppas 2008 åtminstone blir lika bra, om inte bättre!


2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0