Ledig dag idag

Okej, så nu har jag lite problem.
Första är mitt jobb. Jag skulle egentligen vilja sluta jobba där genast, men det är ju inte möjligt. Jag har ju två veckors uppsägnings tid. Ja, men mitt problem är när jag skall sluta, genast efter två veckor eller skall jag jobba en vecka in i augusti? Orsaken till varför jag funderar på om jag skall jobba en vecka in i augusti är för att jag får lite dåligt samvete att sluta den sista juli, för då slutar troligtvis två andra också, så då sku de bli ganska mycket i blåsten. Men den tillika så är det ju inte mitt problem, skulle de ha behandlat mig mer rättvist så skulle jag säker jobba där längre. Måste fundera på saken.
Andra problemet är min arbetserfarenhet. När jag sökte till yrkeshögskolor skulle man meddela sin arbetserfarenhet, och tror ni jag minns hur många månader jag har satt dit att jag har jobbat? Nej, så nu måste jag söka upp alla mina arbetsintyg och skicka iväg dem till Arcada. Hoppas jag har alla kvar. Jag vet att jag inte har ljugit om min arbetserfarenhet, jag kommer ihåg att jag räknade ihop i mitt huvud vad jag cirka har jobbat, lite i underkanten. Men vi får hoppas att det löser sig.

Så, egentligen var det bara två problem. Men ganska stora tycker jag, som förorsakar huvudvärk åt mig.. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0