Ledig idag ännu

Yes, så två dagar har jag ledigt nu. Onsdag & torsdag. Förra veckan hade jag också onsdag & torsdag ledig. Och gissa vilka dagar jag har ledigt nästa vecka? Surprise, surprise, onsdag & torsdag. Det är ju bra med lite variation imellan. (Jo, jag är sarkastisk).
Idag skickade jag in en bostadsansökan till HOAS.fi och fick just mail att min ansökan hade blivit hylätty. Jag hade valt att jag vill flytta till en etta, men det får man först söka efter när man har bott i en annan HOAS lägenhet (en solu då) och är i slutet av sina studier. Trevligt, trevligt. Så nu måste jag då skicka in en ny ansökan. Jag sku bara såå vila bo ensam i en etta, men man får väl ta vad man får. Ska ännu kolla på privata marknaden, men jag tror priserna kommer att vara lite för höga för mig. Jag borde väl ha sparat lite pengar nu medan jag har jobbat, men det är ju så lätt att vara efterklok. Vi får se vad det blir av det hela. Jag är fortfarande så glad för att jag får börja studera i höst!
Jag skickade in mina papper till Arcada igår. Jag hade sju arbetsintyg, från sex olika platser. Och då hittade jag inte mina arbetsintyg från när jag var folkdanslärare i Pojo och Karis, men de är jag ganska säker på att jag inte hade räknat med de i min arbetserfarenhet när jag fyllde i ansökan.
Snart kommer Emma hit, sen skall vi sola och ha vårt eget spa. Fixa fötterna och ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0