Meningen

Jag har idag förstått att det finns en meningen med (nästan) allt.
Det var till exempel meningen att kortet skulle fastna i automaten igår kväll när jag var ensam på jobbet, så jag idag när jag var ensam igen fattade vilka knappar min chef menade när vi pratade i telefon.
Lika var det mening att jag skulle byta till mig morgonskift så att jag skulle stiga upp tidigt och inte missa samtalet från sydbevakningen klockan kvart över fem idag morse.
Det ända jag inte riktit har fattat meningen med är mitt skavsår.

Ja, orsaken till varför sydbevakningen ringde idag morse var för att de inte fick tag på pappa (han är på semester i Padva) och därför ringde de hem och meddelade att pappa har haft rånare i sin firma inatt. Nio båtmotorer hade de kommit iväg med. Jävla eester! Jo, jag vet att det är eester som har gjort det, väktaren hade nämligen sett bilen och tagit upp registernummret. Så hoppas de åker fast. Jag kan inte fatta varför de inte bara kan förtjäna sina pengar på ett hederligt sätt, och inte gå och ta andras egendom. Jag va så arg varje gång jag såg en eest idag. Man blir paranoid och tror att varje eest man ser är en tjuv.

Nu far jag till Padvamaa o njuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0