Onsdag, ledig dag



Var med syster Ida till säästöpörssi idag, det som är på bilden handlade jag. Dit for 60euro igen. Jag som borde spara pengar. Jag chatta med Dagny igår, hon sku ha ledigt i augusti nångång, så vi fundera på att mötas i Oslo och festa och shoppa och bara ha det great, det sku va så härligt. Hoppas vi har ledigt tillika! Så jag måste spara pengar till den resan.
Jag har bestämt mig nu när jag skall sluta jobba, den 10nde augusti. Sa det till min chef igår, så nu är allt det under kontroll. Sen när även Amanda berättade att hon kom in till skolan började han få lite panik. Vi är två stycken som skall sluta, plus sommarjobbaren förståss. Ska bli intressant att se ifall de får några andra arbetare dit innan vi slutar.
Ida för underliga ljud, hon sover. Jag höll på att flina ihjäl mig idag när jag stod utanför hennes fönster och hon satt sig upp i sängen och sa "jag har den jag med". Vadå? Hon bara yra nåt och peka på mitt rum. Jag tror, eller jag är ganska säker på att hon pratade i sömnen.
Idag har jag även ätit årets första körsbär, hallon och blåbär. Och alla de hittade jag på vår gård, plus smultron, men det har jag ätit förrut. Körsbär är nog så gott, när jag nångång skaffar eget hem med gård skall jag ha många körsbärsträd.
Nu skall jag återgå till mina syslor, nämlingen att städa. (Top things to do on your day off: cleaning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0