Ma Famille

Jag har sovit hemma nu fyra nätter i rad, det känns nästan som om jag har flyttat tillbaka hem. Men när jag inte har kunnat gå ordentligt så har det bara varit skönt att vara hemma och bli uppassad. Och ganska roligt har det varit. Pappa har också varit sjuk. För de som inte vet så blev han påkörd av en buss när han var fem år och han hör därför inte på vänstra örat. Nu i helgen fick han öroninflamation i hans friska öra, och medicinen han fick gjorde att örat svällde upp och han hörde absolut ingenting. Så vi skrev lappar åt honom när vi ville säga någonting. Jag fick även aggera som hans sekreterare och svara i telefon åt honom. På söndagen såg jag och pappa på A Beautiful Mind. Hans finska är inte den bästa så jag fick skriva lappar med jämna mellanrum och berätta vad som hände i filmen. Han hade ju inga problem att prata, så han satt och pratade hela tiden. Jag vet inte hur många gånger han meddelade att filmen baserade sig på verklig historia. Säkert fem gånger. Jag kunde säga vad som helst åt honom, han hörde ändå inget. En ganska komisk situation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0