Kommunalval, lägenhetsvisningar och spagetti

Jag måste medge att jag är lite korkad ibland. I förrgår så bestämde jag mig för att göra ett kandidattest på internet för att se vilken kandidat som hade mest liknande värderingar som jag. Så kom det förståss en gammal gubbe för någo sannfinländarna eller något motsvarande parti. Jag vet ju redan vilket parti jag vill rösta på, i vilken ålderklass kandidaten (gärna) får vara i och vilket kön. Men det är lättare sagt än gjort. En riktig djungel med alla bloggar och hemsidor som kandidaterna har. Och sen förståss när jag är nyinflyttad i Helsingfors och känner inte till ett skvatt. Jaa, men nu till varför jag kände mig extremtkorkad. Tänkte att det skulle vara kul att göra ett test till och se vilken kandidat som skulle passa mig om jag fortfarande skulle vara inskriven i Pojo. Så kollar jag då på listan med alla finlands kommuner. Vart är Pojo?! Tänkte att kanske Pojo är så litet att ingen av kandidaterna har orkat svara på några frågor så jag börjar söka efter Karis. Inget Karis heller. vad är nu det här för något?! Raseborg Lee, Raseborg. Jag kände mig ganska dum efteråt, men nu kommer jag nog aldrig att glömma det nå mer.
Jaa, och så börjar de trevliga tiderna med lägenhetsvisningar. Imorgon kommer de första potentiella köparena och kollar på lägenheten. Så i fredag kan jag vara hemlös. Men det är inte bara här det skall ske lägenhetsvisningar, nu måste även jag gå på dem. Inte riktigt min favoritsyssla precis. (Om någon är intresserad av att köpa den här lägenheten, gå in på den här sidan då).
Nu skall jag njuta av gårdagens spagetti med köttbullar och chanmpinjoner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0