le week-end del 2



När vi vaknade på samedi blev det lite slötittas på TV:n, beställning och ätning av pizza och kortspelning. När jag äntligen orkade släpa mig hem från Linas gick jag via butiken och köpte mer alkohol. Hemma var jag bara en timme eller så, och sen stack jag iväg på nästa fest. Michaela och Micke hade pinn-fest. Vilket innebar att vi åt mat med pinnar. Goda saltiga pinnar med köttbullar, vindruvor, ost och så vidare. Till dessert doppade vi frukt i chokladfondue. Vi spelade ölspelet, som är ganska råddigt när man är åtta deltagare, men superkul.
Klockan gick i rekord snabb takt, och snart bar det av till centrum. Jag och Sofia då, paren blev kvar hemma. Vi hade säkert världens mest pratglada taxi chaufför med svart humor. Efter lite yras på Stora Robertsgatan hittade vi We Got Beef stället där Lina med hennes kompisar var. Helt otroligt mycket folk i en allt för liten nattklubb, och en matta av glassplitter kännetecknar We Got Beef en lördagnatt. Där hängde vi tills folk blev hungriga och krogen stängde. Efter att shacki hade fått kebab och pizza bar det av hem till Lina igen. Vi hade en lång disskusion om BB vid ABC:s hörn och efter det gick jag nöjt hem till Lina och åt min goda kycklingpanini. Lina var pratglad, så jag misstänker att vi inte somande innan klockan var sex.



På söndagen vaknade vi vid tre tiden, steg upp och for och hyrde en film. What Happens In Vegas. Jag skratta ganska mycket, en lätt film som är perfekt att se på när man har festat två dagar och hela kroppen känns som en stor potatissäck (och huvudet som en uppblåst ballong med noll innehåll).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0