Hur kan man läsa en bok på engelska?

Jag står och väntar på bussen hem till mig. Så kommer det en alkohol påverkad man och ställer sig brevid mig. Så böjer han sig fram och läser vad det står på pärmen på boken jag läser. Så utbrister han på finska: "Men boken är ju på engelska!". Så ser han på mig och frågar om jag är från Finland. "Olen" svarar jag. Sen börjar han undra varför jag läser en bok på engelska, förstår jag vad jag läser, och varför läser jag inte en bok på finska istället? När jag förklarar att jag tycker bäst om böcker som är skrivna på engelska ser han på mig som om jag vore ett fån. Sen frågar han igen om jag är från finland? Och är jag helt säker på det? När mitt svar fortfarande är jo skakar han på huvudet och går därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0