Påskdagen

Igår var jag till Emma och såg på en helt härlig film; Vicky Cristina Barcelona. Den handlar om två kvinnor som spenderar en sommar i Barcelona. Jag fick världens längtan efter att göra någonting liknande. Bo en sommar i något annat land, och södra Frankrike skulle inte vara så tokigt. En liten by där jag skull få öva min franska om bara vara. Cykla runt till andra städer, njuta och skriva. Jag tänker göra det på riktigt. Inte nästa sommar utan sommaren efter det, år 2011. Funderarde faktiskt på att börja någon franska kurs i höst innan jag fick denna idé, så jag hinner läsa i cirka två år innan jag far, så grunderna borde väl vara ganska bra då redan. Jag har en sån bild att jag skulle leva utan dator den sommaren, och bara skriva brev åt alla. Jag sku även laga en bok och dokumentera hela sommaren. Det kan bli en helt oförglömlig sommar, hoppas det går att genomföra.

Kommentarer
Postat av: michaela

Den e helt sjukt bra!! När kan vi träffas? ja jobbar nu tisda, onsda, torsda, lörda, sönda, månda.

2009-04-13 @ 19:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0