Turkey Burkey

Okej, nu har jag varit hemma i en vecka så då är det en passlig tid att berätta om min resa.

Lördag 4.4
Vårt plan startade som sagt klockan 6 på morgonen och allting gick bra på flygfältet. Planet var ganska minimalt och det var flera ungar som skrek nästan hela resan. Som tur hade jag min iPod med så jag kunde lyssna på den när jag blev störd, men jag tyckt synd om Jonas. När vi kom fram till Turkiet var det molnigt, men efter drygt två timmars bussfärd var vi framme vid hotellet och då sken solen. På vårt hotell bodde det bara skandinavier, och tyvärr mest finnar. Jonas berättade att när vi hade stått i kön till in-checkningen så hade någon finne ropat "hurry, hurry" till receptionisterna, så irriterande beteende, tur så hörde jag inte det.


Vårt hotellrum, det var stort men kallt. Efter att vi hade frysit i två nätter hittade Jonas tjocka filtar i ett skåp och sen sov vi bra igen. Jag sovde så bra att jag hade skrattat högt två nätter - jag pratar inte i sömnen, jag skrattar i sömnen.

Resten av dagen satt vi och solade på balkongen och spelade. Vi släpa oss till närbutiken och köpte lite snaks och dricka, och sen fortsatte vi att chilla på balkongen. Jag hade inte sovit alls på fredag-lördag natten så jag var ganska död. Jag räknade att när jag for och sova hade jag varit uppe i över 30timmar..

Söndag 5.4
På söndagen när vi vaknat och lagat oss färdiga och sånt gick vi ner till poolen, och just när vi hunnit lägga oss ner på solstolarna och fått våra öl så började det regna. Vi drog oss tillbaka till rummet, men som tur regnade det bara i drygt 15 minuter. Efter det låg vi och solade tills solen försvann bakom huset, sen gick vi ut och äta. Jag åt en super god pizza, den var verkligen mums! Sen drack vi vin och öl på balkongen.

Måndag 6.4 & Tisdag 7.4
Dessa två dagar regna det så mycket att vi inte alls kunde sola. Det åska och hagla till och med! När det höll upp lite mer än fem minuter så gick vi ut på stan. På måndagen var vi ner till hamnen och där träffade vi en man som fick oss övertalade att komma med på en båtutflykt på torsdagen. På tisdagen var vi ganska tidigt ut och vandra, vi gick till båda stränderna och så stan lite. På kvällen var vi på Turkish Night vid vårt hotell, det var en stor buffe med massa god mat och sen hade det olika program. Helt trevligt.


Båten vi var ut och åkade med

Kleopatra Beach, som ni ser var det inte riktigt beach väder, men ändå var det folk där

Onsdag 8.4
Äntligen hade det slutat regna och jag var helt desperat efter att få lite sol. Så jag och Jonas var de första nera vid poolen på morgonen och där låg vi också tills solen igen försvann. Första gången vi åt lunch vid poolen, men det var nog inget att skryta om.


Jag ligger vid stora poolen, vårt hotell hade 4 pooler. Såklart brände jag mig även fast jag hade 30ans solkräm, jag tror ja borde börja smörja in mig varje halvtimme för att jag inte skall bränna mig.

Torsdag 9.4
Denna dag var vi då ut med sjörövarskeppet. Det var skönt och roligt, men jag råkade ju få min mens när vi var där och hade inte någonting med mig så jag kunde tyvärr inte fara och simma fast jag gärna skulle ha velat. Jonas var simma han, som de flesta andra på båten. Vi var nu ute på havet i cirka sex timmar och såg på en massa grottor och solade. Det var nog en av de bästa dagarna på hela resan.


Vädret var helt perfekt och vattnet såg så härligt ut

Jag skall just äta lunch på båten, what´s up with the face?!

Fredag 10.4
Ända dagen det var helt molnfritt och vi låg såklart vid poolen hela dagen. På kvällen gick vi ut och äta ner till hamnen och sen packade vi inför hemfärden, lite lessna över att resan hade gått så snabbt.


Jag är och simmar i poolen

På restaurangen Janus..

..min mat och..

..och Jonas mat. Eller var det nu egentligen tvärtom? Det vi fick hade vi nämligen inte beställt, jag hade beställt den mat Jonas fick och tvärtom. Men det märkte vi ju först när vi hade ätit upp typ hälften redan.

Lördag 11.4
Bussen startade redan 5.30 från hotellet så det var en tidig väckning. Resan hem gick också bra, fast planet kändes ännu mindre och trångare på vägen hem.


Turkiet från planet. Güle Güle!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojj nu ble ja hungri igen :P va va d egentligen i dn dä stora grejjen? dn som va egentligen din.. men som jonas åt.. elr hu d va :P:D

2009-04-19 @ 16:25:47
Postat av: Laura

älskar din väska :) den e grymt fin!

2009-04-23 @ 13:02:22
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0