United Kingdom part 2


Några pubar i windsor; The king and castle & The Firestation

På fredagen hyrde jag och Ida en bil och åkte bland annat till Maidenhead. Vi shoppade i mega stora varuhus och i shoppingcentrum. Idas före detta au-pair familj bor i Marlow så vi åkte dit och hälsade på dem också. Sen fick även jag köra lite, vilket var mycket trevlig och inte alls svårt. Ända som var lite svårt var att komma ihåg vem man sku väja för, så jag väjde för alla.


Vår fina hyrbil.

Kolla, kolla, vänstertrafik!

Ett hus med väldigt mycket julpynt i Marlow. Det spela även julsånger och blinkade.

På lördagen hände det saker. Jag och Ida tog en tur i Windsor efter att vi fört bilen och shoppade lite mera. Vi kollade även lite närmare på slottet och käkade lunch på en pub, då började vi även med dagens första drink. På kvällen spelade Mia, Ida och jag monopol och förfestade allt på samma gång. Vid något skede hörde vi att grannen hade fest så vi fixade oss färdiga och gick ner och frågade efter taxi numret. Och snart var vi med på festen. Helt superkiva! Grannen lämnade sen festen och kom med oss till Smokey's. Där var det crazy! Jag kan bara once again konstatera att jag älskar England och älskar att gå ut i England!


Svanarna i Windsor.

Centrum av Windsor tidigt på morgonen.

På fest hos grannen (han som sitter i bakgrunden).

My crazy sister och hennes roommate Mia.

England var helt härligt, det som kanske sku ha gjort resan lite lite bättre är om jag sku ha haft en resekumpan med mig. Då sku vi ha kunant gå ut på till olika pubbar varje kväll, nu gick det ju inte riktigt eftersom Ida hade skola och Mia jobb. Och nu längtar jag redan tillbaka.


Soffan som jag sovde i nio nätter i rad.

Beautiful view från flygplanet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0