United Kingdom part 1

Here it comes, my Englands resa. Det var härligt allt som oftast, med några få undantag när jag var trött och grinig. Jag längtar redan nu tillbaka. England ett helt härligt land, och jag kände mig ganska snabbt hemma där. Människorna är så mycket gladare och öppnare, shoppingen är hundra gånger bättre och det finns pubbar över allt och människor dricker typ dygnet runt.  Okej, nå nu till vad som hände på min resa.

Vi var med Ida in till London centrum på måndagen, vi gick till Madame Tussauds.

 


I'm one of the bad guys now..!

Welcome to Hollywood!

Me and my boyfriend<3

Och så fick jag krama min flickidol Robbie.

Julbelysningen på Oxford Street var wow.


Vi gick även lite på Oxford Street i olika butiker, men eftersom det var andra dagen jag var i England kände jag mig ganska snål och det ända jag köpte då var julkort.  Tiden bara flög iväg så vi hann inte göra så mycket annat. På kvällen när vi kom tillbaka till Windsor blev det utgång. Det var även Emilias (en aupair flicka som bodde några dagar hos Ida och Mia innan hon åkte hem till Sverige) sista dag så vi festade ganska ordentligt.

 

Roommates - Ida & Mia

Emelie och jag


Och roligt var det, även fast kvällen slutade med lite gråt och skrik och en massa ljud. Jag bekantade mig även med den längsta mannen i hela engelska armén den kvällen, han var verkligen lång! och mycket trevlig.

 

De följande dagarna hängde vi hemma, shoppade och jag var ut på länk och utforskade Windsor, som by the way är en mysig lite stad med många butiker och fin natur. Dessutom bor drottningen där, så det finns ett jättestort slott och två baracker i Windsor.

 

Ut på länk i fint väder, dit långt borta ser man slottet i Windsor

The castle


Ida och jag var ut en kväll till en pub på en, och jag hade mina nya skor med high heels på. Det borde jag inte ha haft, för på vägen hem snubblade jag och skrapade upp mitt ena knä ordentligt och andra fick ett STORT blåmärke. Så jag har varit en halvinvalid och inte kunnat gå ordentligt.

 

Fortsättning följer..


Kommentarer
Postat av: musen

E de Alec Baldwin där vid första bilden eller vem?

2009-12-09 @ 21:29:08
URL: http://www.musen.papper.fi
Postat av: Lee

nope, John Travolta & Samuel L. Jackson. Coola killar :)

2009-12-09 @ 21:33:31
URL: http://livslifechange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0