Mexikansk mat

Så, början av denna vecka har varit ganska stressig, men mycket skolarbeten och många obligatoriska föreläsningar. Idag hade vi skola från 10 till 19. Dessutom hade jag tid till häslosystern 8.30 så jag har varit över tio timmar i skolan. Jag har hållit lite matdagbok de senaste två-tre veckorna som vi gick igenom med hälsosystern. Hon tyckte jag hade ätit ganska bra och omväxlande. Det hon tyckte var att jag skulle börja använda margarin på brödet och att jag skulle börja äta kalcium tabletter. Tills nästa gång skall jag skriva en motions dagbok.
Jag var ju förra veckan och tog blodprov för att kolla mina blodsocker värden (eller vad det nu heter) och hälsosystern sa att jag hade jättebra värden så det är ju bra.
Vad annat har hänt? Hmm.. igår hade jag en fyra klasskompisar till mitt efter skolan. Vi satt o snacka skit, drack karpalo koskenkorva och såg på gamla foton. Det var egentligen meningen att vi sku fara till Cor-huset på Afterpulka, men vi bestämde oss för att gå och äta pizza istället och på så sätt känna oss pigga i skolan idag istället (vilket de flesta av oss ändå inte gjorde..)
Ja, och så kan jag ju berätta att jag har blivit anställd som inhoppare av folkhälsan. Ha inte ännu varit och jobba någonstans, men jag hoppas på att få jobb nu på veckoslutet. Jag behöver pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0