Why? är frågan

Hur gammal är jag? 23år, och detta år skall jag ännu bli 24 = Inte för gammal, men inte ung så länge mer
Är mitt liv tråkigt? Nej, men det skulle kunna vara mer spännande.
Har jag några spännande historier att berätta till mina barnbarn (om jag får några)? Kanske, men ingen som får dem att sitta knäpptysta och med stora ögon lyssna på när jag berättar vad jag har gjort.

Allt det här är egentligen min dators fel. Med allt det här menar jag mina planer att flytta till Sverige och sen eventuellt till Argentina. Igår stängde min dator av sig med jämna mellanrum. Till sist blev jag så närvös att jag inte orkade sätta på den igen, utan istället gick jag till min "bokhylla" och tänkte att jag skulle läsa en bok. Av någon konstig anledning tog jag boken "Uppdraget singel - Boken som förändrar ditt singelliv" som jag någon gång har fått av Emma. I boken finns 189 uppdrag av varienrande typ och svårighetsgrad. Jag har gjort de två första:
1. Svara på en kontaktannons.
2. Ring upp din allra första kärlek. Bestäm tid för fika.
Så börja jag tänka. Det sku vara ganska roligt att göra resten av uppdragen. Men, när jag börja läsa igenom boken kom jag på att de inte går att utföra här i Finland. Dels för att jag inte kan finska och majoriteten pratar finska i detta land och dels för att finnar är inåtvända och svåra att få kontakt med.
Det var då jag bestämde mig för att utföra detta i Sverige. Jag kommer att ha praktik någon gång nästa år, och jag hoppas att ena av praktikerna kommer att vara i slutet av vårterminen 2010. Då sku jag kunna åka till Sverige och göra min parktik där och sedan bli där och sommarjobba över sommaren. Om det blir ont om tid så får jag bara göra fler uppdrag per dag.

Argentina då? Längst bak i boken finns en världskarta och så står det: "Här kommer jag att bo! Blunda och sätt en prick med en penna". Och så gjorde jag och min prick hamnade i Argentina. Därför Argentina.

Jag menar allvar med denna grej, även fast den kan verka lite dum och crazy, men jag har inte gjort något sånt härant crazy tidigare i mitt liv, så det är på tiden! Ända orsken till varför detta inte skulle bli av är om jag av någon konstig anledning skulle hitta en pojkvän här i Finland, but I highly doubt that's going to happen.
Så, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Daggy

En UUUTMÄRKT plan min älskade vän!! :) gör d, gör d, gör d!! :)

2009-02-03 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0