Nytt år

Hej. Nu är det 2009. Jag har inte gjort så mycket det här året. Den första låg jag bara i sängen, jag steg bara upp när jag var hungrig och behövde göra mina bestyr.
På fredagen den andra träffade jag några kompisar som var au-pairs tillika som jag i Bryssel. Den kvällen och natten åkte jag taxi. Hela fyra gånger. Första gången var när jag var och mötte Outi och Pirita till västra hamnen, då tog vi taxi via järnvägsstationen till mitt. Jag och Outi for sedan och träffade resten av gänget hem till Krista. Då åka vi buss faktiskt. Och vi tog även buss tillbaka in till centrum. Vi gick till Bruuveri och drack Kriek och mindes våra härliga stunder i Bryssel. När baren stängde två bestämde vi oss för att fara hem till mitt, med taxi, och föra Lauras väska och sen gå till nån lokal pub i närheten. Men alla pubbar var stängda och vi va törstiga, så vi gjorde en sex and the city och viftaden en taxi till oss. Så var vi i centrum igen, och i Mollys. Vi hann nu bara va där i lite över en timme, men skit kul hade vi som vanligt.Vi hann stifta bekantskap med två rätt trevliga typer, och en av dem bestämde sig för att komma med på efterfest till mitt. Så för fjärde och sista gången den natten satte vi oss i en taxi och åkte hem och hade efterfest. Klockan 8 blev vi trötta på att dricka lonkero och skratta åt youtube så vi gick och la oss.
Lördagen var en ganska skön dag. Outi måddes tyvärr sticka till Vanda och jag och Laura for in till centrum och tröstshoppade. Jag hitta en sjukt snygg väska. På kvällen var det meningen att vi igen skulle fara ut, men vi var så trötta att vi stannade hemma och kika på filmer istället.
Söndagen var igen en sorgsen dag när Laura for till Lahtis. Det kändes så tyst i min lägenhet igen.
Igår flyttade syster Ida till London. Mamma och Lina förde henne till flygfältet och så kom de här via mitt halv 8 på morgonen. Jag hade kanske sovit tre timmar så jag somnade igen när de stack hem och senare på dagen ringde kompis Lina och väckte mig. Så stack jag till henne och åt knackkorv och kika på film.
Mitt 2009 hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0