Vart ska jag åka som utbytesstudent?

Jag insåg förra veckan när jag pratade med en klasskompis att det är ganska snart man måste bestämma sig om man vill åka som utbytesstudent någonstans, vilket jag absolut vill! Om allt går som planerat och om jag bara får åka iväg (så här står det på Arcadas hemsida: "Studieframgången är ett viktigt kriterium i urvalsprocessen tillsammans med språkkunskaper och motivation."  Ska satsa ännu mer på studierna i höst och speciellt engelska kursen, motivation har jag!) så hoppas jag att jag nästa höst kommer att börja studera någonstans utomlands. Vilket betyder att jag nu under denna höst borde börja bestämma mig för vart jag vill åka, i februari nästa år skall ansökningarna senast vara inne. Det finns egentligen bara två alternativ som jag kan tänka mig; London eller Minneapolis. Det sku vara jättekiva om ni sku hjälpa mig att bestämma vart jag skall söka! Vart sku ni fara och varför?

Kommentarer
Postat av: Michaela

Minneapolis

Nåt nytt. Mera exotiskt.

2009-07-10 @ 17:08:59
Postat av: Jeffi

Måst säga samma sak! :) Minneapolis låter bra.

2009-07-11 @ 15:30:16
Postat av: ida

ju o ja e kvar här i 2 år så då sku vi va alllllt fö nära varann!!! ;)

2009-07-12 @ 16:22:28
URL: http://paparazzzi.blogg.se/
Postat av: Anonym

inget av dom..de finns så många andra bättre ställen.

2009-07-13 @ 14:57:16
Postat av: Jeffi

Ja gissa lite de, har ju nästan kö på alla som ska låna den. :) Hördu svårt att säga, den här var liksom liknande som båda andra men på nåt sätt mer dramatisk me alla F1 race. Men jag tycker den håller samma standard som dom tidigare böckerna. :)

2009-07-28 @ 11:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0