Hmm, where to next?

Jag fantiserar hela tiden om att få göra små äventyr och komma bort från Finland. Men jag vill bli färdig socionom och inte bara skippa studierna mitt i, så jag försöker ha lite realistiska drömmar.

Som ni redan vet har jag i planerna att fara till Sveige nästa vår och göra min handikapps praktik där och om det är möjligt, även stanna över sommaren och sommarjobba någonstans.

Stockholm sku inte vara så tokigt att bo i.

Sommaren efter det, altså sommaren 2011, skall jag tillbringa i södra Frankrike. Förhoppningsvis kommer det att bli en road-trip dit ner och sedan ett skönt jobb möjligtvis på en olivodling eller i ett litet mysigt café. Men jobbet är inte så viktigt, viktigare är att jag skall få prata franska. Ska börja/fortsätta läsa franska nu på hösten i skolan, det ska bli kiva!

Min nya dröm är att bo i Los Angeles. Om det bara är möjligt så sku jag bra kunna fara dit och studera ett år från Arcada, men vad och hur och när vet jag inte ännu. Skall undersöka det lite närmare. Kanske jag kan börja skriva på min bok där också. The woman without a husband, but NOT without men. Skulle ni läsa en bok med den titteln?

City of angels.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Absolut!

2009-06-15 @ 19:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0