Do I listen?

Idag i skolan hade vi en föreläsning om att man som professionell pedagog skall kunna vara en bra lyssnare. Jag fick lite dåligt samvete för jag känner att jag ganska ofta pratar om mig själv. Visst på min blogg skriver jag ju nästan bara om mig själv, men inte kan jag ju börja skriva t.ex. att "Idag tror jag Michaela skall på jobb" eller "Vet ni vad, Lina borstade tänderna idag morse innan hon åt morgonmål!". Det får de ju själv skriva om i sina bloggar, om de vill. Men jag tror jag annars pratar ganska mycket om mig själv. Beror det på att jag lever ett så hemskt intressant liv eller bara på grund av att jag älskar mig själv så jävla massor? Hmm..

Kommentarer
Postat av: Dagny

Vet du, du e nog en bra lyssnare :) O för att vara d så behöver man ju känna sig själv oxå, o våga prata om sig själv.. annars vet man ju int var man själv står lixom.. Du ha orka lyssna på mej allti o då måst man nog vara väldigt bra! :)

2009-04-01 @ 14:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0