Min fösta natt som nattare

Så, intressant veckoslut.
Som ni redan vet så var jag ju och jobbade som nattskötare fredag-lördag natten. När jag kom till åldringshemmet visade det sig att vi var endast två stycke på jobb och vi hade tre våningar/avdelningar att sköta om. Så, den ordinare nattaren meddela att jag skulle få vara ensam på våning tre. Shit tänkte jag ju lixom. Jag har jobbat en sommar för flere år sedan på ett åldringshem i en månad (jag var väl 15 då, det var mitt första sommarjobb) men det ända jag gjorde då var att bädda sängarna, tvätta fönster och pussla med gamlingarna. De var dessutom inte lika dementa och gamla som dessa var. Jag var milt sagt ganska jätte närvös. Jag fick en lista med alla patienter och vad jag skulla göra med dem under natten. Vissa skulla jag vända på en par-tre gånger under natten och andra skulle jag ta och föra till toaletten. Dessutom var det en tant som inte ännu hade farit och sova som jag skulla tvätta och lägga på nattkläder och bädda in.
Men bra gick det. Jag fick prata med några av gamlingarna eftersom de vaknade när jag gick mina rundor och de var jättegulliga. Annars tittade jag på TV och drack kaffe. Två gånger fick jag hjärtklappning när jag trodde att någon var död, men det visade sig att de bara sov. Det sku ha varit ganska hemskt om någon skulle ha dött fösta dagen jag var på jobb.
Ordinare nattaren var superhet. Och han pratade bara finska.
På lördagen vaknade jag ungefär fem på kvällen och sen for jag hem till Lina och såg på film. Vi såg 3 och en halv filmer.
Idag har jag varit på jobb igen. Den här gången var jag också på ett åldringshem, men i Vanda. Och jag var inte ensam. Åldringarna var lite piggare och vissa var supergulliga. Jag skall dit till samma ställe och jobba i torsdag och fredag igen.
Imoron ska jag få träffa Michaela! <3 Vi har så mycket att prata om, det kommer att bli så kul. O hon kommer säkert att se jätte brun och fräch ut. Jag är blek och ointressant (som min morfar alltid sa att man blir om man inte äter upp maten). Nu ska jag hoppas i sängen! Good Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0