Monday

De flesta tycker att måndagar är jobbiga. Jag vill inte att denna måndag skall ta slut. Största orsaken är för att jag har en tung dag imorgon och för att jag har allt för mycket att göra innan jag åker iväg i lördag och tiden går allt för snabbt. Jag fick meddelande från min förra förman på Fiskars idag. Hon frågade mig om jag inte hade ångrat mig och ändå ville komma dit på jobb? Och sen erbjöd hon mig att jag skulle få fortsätta jobba där på hösten också om jag ville. Jag känner mig eftertraktad! Nä, men det känns jobbigt att säga nej, för jag sku ju vila fara dit på jobb om jag inte redan hade det här andra jobbet. Så, ni som ännu inte har fått sommarjobb, vänd er till Fiskars i Billnäs, de behöver tydligen arbetare. Jag har även tagit emot en nattur mellan torsdag och fredag idag. Det betyder att jag kommer att ha bråttom att packa på fredagkväll, men min dygnsrytm kanske kommer att passa vår flygtid bättre (vårt plan lyfter 6.00 från Helsingfors). Jag har även fått min första lön från Folkhälsan idag! WOHOO! Nu har jag råd att dricka alkohol och äta i the Turkey! Yes, men nu måste jag återgå till mitt Lost tittande, aj nej, jag mena skolarbets skrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0