Valborgsmässoafton, 1a maj och 2a maj

Okej, så nu tänkte jag då kort berätta om vad jag har grejat med.

Vappen - 30.4.2009
Jag var då normalt på praktik, och vi hade maskerad. Jag hade med min julgubbsmask, men orka aldrig lägga på den. Vi fick som tur sluta lite tidigare med Emma, men ändå kändes det som om tiden inte riktigt ville räcka till. Jag skulle med några klasskompisar och se på när de satte mössan på Havis Amanda, och vi kom dit cirka en minut innan det skedde. Sen var det dax att öppna skumppaflaskorna och jag träffade även Michaela & C:o. När vi tyckte att vi hade hängt tillräckligt länge på samma ställe begav vi oss vidare. Efter lite yras, och ett mycket skönt BajaMaja besök, hamnade vi i Koffparken. Där hade vi skitkul. Emma hittade en kundvagn som vi alla måddes pröva, på ett eller ett annat sätt. Min skumppa hade tagit slut för länge sedan och snart var mina cidrar påväg att ta slut så jag fick panik och ville till en bar, och så begav vi oss i taxi till Molly's. På Molly's träffade vi både engelsmän och italienaren, och senare kom även Lina och Sofia dit. Vi hade skitkul på Molly's, men eftersom vi visste att vi skulle upp tidigt nästa dag så gick vi hem innan valo. Emma kom till mig och sova, och efter att vi kom fram till att det nog var omöjligt att få en taxi gick vi hem istället. Vi blev skit hungriga på vägen och bestämde oss för att gå och köpa lite roskaruoka. Men det var inte riktigt lite vi köpte; vi båda köpte varsin pizza, plus att jag köpte en kebab och Emma franskisar. Mums!


Michaela och "gänget" plus Emma och Emma nära Salutorget

Emma blåste såpbubblor hela kvällen

Vi och kundvagnen i Koff-parken

Lina, Sofia och Emma i Molly Malones

Första Maj - 1.5.2009
Vi vaknade ganska tidigt med Emma och kände oss mätta och bakis. Vi låg en stund och slöade i sängen, och när vi sen äntligen steg upp mådde jag inte så dåligt mera. Jag satt på halaren och packade pick-nicks väskan och sen begav vi oss till Emmas och sökte hennes halare. När vi var klara åkte vi in till centrum och gick till Kajsaniemi parken var resten av människorna var och hade picnic. Jag drack min fresita och lite av min andra skumppa men kände inte så mycket av det. Efter att vi minglat och hängt i Kajsaniemi tillräckligt länge åkte vi hem. Jag vilade lite medan jag väntade på att Outi skulle komma till mitt, och när hon kom for vi via Subway in till centrum och till Amarillo var vi träffade Lina och såg på ishockey (Finland vs. Slovakien) och som tur vann Finland. Skön fiilis! När matchen var över gick vi igen till Molly's och hade skitkul där och dansade till bandet! När krogen stängde gick vi alla hem till mig igen, och förståss via pizza stället!


Vi i Kajsaniemiparken på Picnic

Vi (måttligt nyktra) på Molly's!

Lördagen - 2.5.2009
Vi sovde så länge vi kunde (läs: tills det var så hett att vi inte kunde andas längre). Outi for vidare och jag och Lina for hem till henne var vi färgade mitt hår och lagade oss klara. Sen for vi och såg på bio, Fast and Furious, SUPERBRA! Jag fick sån fiilis att leva mitt liv på ett mer farfyllt sätt efter att jag såg den. Efter bion gick vi och äta kinesisk mat, mums! Jag blev helt proppmätt. Lördagen innebar även ice hockey igen, men denna gång gick vi hem till Lina och såg på matchen, men tur väl det eftersom Finland inte spelade så bra som dom nog egentligen borde kunna.

Hela vappen helgen var helt jätteskön! Bästa vappen hittills sku jag nästan kunna våga påstå. Ända negativa är pengarna som på något konstigt sätt helt har försvunnit! Konstit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Konstit, jaa. Ni har inte äti någo lite ni!

2009-05-06 @ 12:44:54
Postat av: Alina

Great blogg! :D

2009-05-06 @ 12:49:05
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

joo helt skit kul hadd vi :) nästa år igen :)

2009-05-08 @ 17:41:55
Postat av: Anonym

vah! dansa vi till bande på molly? he kommer no it jag ihåg å ja bruk it tapp minne eller va ja nån annan stans å yra kanske?

2009-05-08 @ 17:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0