Kräftskivan

Fan also vad jag hade roligt igår. Vi började ju som sagt kvällen hemma hos Lina och åt goda kräftor som hade luggit i ölbad (eller vad det nu heter..) och drack vin och sjöng snapsvisor.

Efter kräftätandet spelade vi mitt favorit spel, nämligen När&Fjärran, men det tog ganska länge så vi hann aldrig spela det färdigt innan vi gick till baren.

Jag har nu haft en längre tid lust att köpa ett rött läppstift åt mig, men varit ganska osäker på hur jag sku passa i det, men igår då så lånade jag av Lina ett härligt rött ett och jag var mycket nöjd med resultatet. Försökte ta en bra bild, men man ser kanske inte färgen så bra:

Sen bar det av mot Cirkus, det var nog på tiden för oss att hitta ett nytt ställe, eftersom vi oftast hänger på Mollys när vi festar tillsammans.


Cirkus var helt nice. Lina hade två av sina kollegor där som hon kände, och ena av dem är från Norge och hade kompisar på besök därifrån. Och jag kan nog inte fatta hur jag kan ha så svårt att förstå norrmän, de fick till sist börja prata engelska med mig. Och engelska pratade jag mycket under kvällen. Träffade nämligen också en man från USA och jag disskuterade säkert i en halv timme om hur mycket jag vill åka dit ett år och hur jag sku vila lära mig prata engelska flytande. Men det var väldigt nice.

Jag åkte med till Linas för att sova där iställe för hemma hos mig, och då tyckte vi nog att vi är så hungriga så vi gick via ABC efter mikropizza åt oss. När vi kommer in till Linas så värmer vi våra pizzor och ska börja äta. Jag skär en minislice åt mig, inte mycket större än min tumme, äter den och bestämmer mig sen för att gå och sova på golvet. Lina åt lite (och då menar jag lite) mera än mig och sen gick hon och sova på WC:n. Härliga gamla traditoner.

Så, idag när vi vaknade på morgonen (ja, eller kanske mer mot eftermiddagen) hade vi våra pizzor kvar på bordet ouppätna och jag sov i soffan och Lina hade hittat tillbaka till sängen. Efter lite om och men beställde vi nya pizzor till oss och såg på baywatch.

Kommentarer
Postat av: musen

vad går när o fjärran ut på hur spelar man de?



Jag fattar inte vad norrlänningar säger eller menar... känner mig dum...

2009-09-19 @ 23:29:40
URL: http://musen.papper.fi
Postat av: Lee

Det är ett geografi spel typ. Man reser genom hela världen o ska svara på en massa olika frågor om olika världsdelar o så. Jätteroligt :)

2009-09-20 @ 05:30:15
URL: http://livslifechange.blogg.se/
Postat av: S

Ameh! Vilka bilder:-p

2009-09-22 @ 11:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0