The miracle of birth

Igår fick jag vara med på Emmas förlossning.
Före var jag ganska närvös, hade inte riktit heller förstått vad som skulle hända. När jag kom dit halv 11-tiden på morgonen mådde emma lite dåligt, hon hade öppnats cirka 3cm och hade lite sammandragningar. Under dagens lopp blev sammandragningarna bara värre och 19.07 föddes Emmas lilla pojke. Emma hade inte den lättaste förlossningen (men jag antar att ingen förlossning går smärtfritt så..) och några av mina vänner hade varnat mig att jag inte skulle bli rädd för att själv föda, men när pojken kom ut och Emma fick honom i famnen och jag såg hur lycklig hon var så visst jag att det är värt det.
Min uppgift var egentligen bara att vara där med i rummet. När de satte epiduralen åt Emma fick hon klämma min arm och annars satt jag brevid sängen ifall hon skulle ha behövt mig. Tog också foton förståss. Men Emma sa att jag hade varit en bra stödperson och det är ju huvudsaken vad hon tyckte.
Och Gud vad han var söt lille Oliver! Jag har aldrig sett något så litet förrut, han var så mjuk och gullig. Ärligt så blev jag lite babysjuk.

Nu skall jag fara till Michaela och Micke som snart också skall få en liten krabat. Tur för mig med så jag kan bota min babysjuka. Sen skall jag till Lina och kolla på lite film. Skön och lugn lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0