Vita tygskor + tvättmaskin = disaster?

Vet nån om jag kan tvätta mina vita tygskor i min tvättmaskin? För de är inte så vita längre. Om tvättmaskinen är ett big no-no, så hur ska jag då tvätta dem så de blir vita igen? Vadå, tummen mitt i handen..?

Jag kom fram till idag att om jag sku måsta sträva efter någon annans livsstil, så skulle jag välja min au-pair familjs. De äger en lyxlägenhet i Eira, har råd med både barnflickor och städerska, jobbar med intressanta och krävande jobb och reser åtminstone en gång i månaden. Inte så tokigt.

Nu borde jag gå ut och gå en sväng, snart börjar de skjuta raketer så kanske jag har något underhållande att se på då. Ja, och idag satte de igång Emmas förlossning, så här, inom de närmaste tre dagarna skall jag in till BB och vara med när hon föder. Spännande och skrämmande på samma gång!

Kommentarer
Postat av: michaela

Ja sku sätta dem i maskin

2009-09-04 @ 07:40:52
URL: http://michaelasvida.blogspot.com
Postat av: Anonym

no kan du säkert sätt dom i maskin men kanske du då ska tvätta på fintvätt 30 grader eller handtvätt.

It vet ja heller, ha aldri gjort e.

2009-09-04 @ 13:42:59
Postat av: S

Jag skulle också sätta dem maskinen! Har aldrig testat heller, men... annars kan du ju prova handtvätt, blöta upp dem i vatten med tvättpulver och försöka gnugga.

2009-09-05 @ 12:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0