I am

hemma i Pojo. Ska besöka tandläkaren imoron.
I have good news! Jag har verkligen kommit igång med halv marathon träningen (den 8.5 är det upp till bevis -> Helsinki City Run). Och jag tycker verkligen om att träna den här gången, gör så mycket varierande saker att det inte blir uttråkande.
Dessutom har jag läst gamla dagböcker och blev mycket glad när jag upptäckte att jag väger nästan sex kilo mindre nu än vad jag gjorde för ett år sen, sånt är sporrande!
Hahaha, och så läste jag dagboken från Brysseltiderna. Då höll jag på att räkna viktväktar poäng, och jag had en daglig gräns på 24 poäng. Men det sket sig ganska ofta eftersom när jag festade drack upp mina poäng på en halvtimme eller något liknande. Ett utdrag ur min food journal:
Vad jag sen kommer ihåg: 2 glas rödvin (3p). 1 kriek (4,5p). ½ flaska vitt vin (6p). 4 flaskor bacardi breezer (12p). 1 corona (2p.)
Det är ju nästan skrämmande att läsa vilka mängder alkohol jag drack då, men som sagt, jag levde livet i Bryssel och då kunde jag betee mig lite hur jag ville. Annat är det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0