Last sunday

Det hände mycket igår. Mamma och Ida kom med in till stan på lördagen och på morgonen körde mamma Ida till flygfältet. Efter det hann jag göra följande saker:
  • Gick på loppis med mamma och handlade en söt liten handväska och ett New York pussel.
  • Sprang Naisten Kymppi. Jag fick problem med magen efter att jag sprungit ungefär två km, så fick jag gå till närmaste WC:n (som kom lite före 3km skylten) var det var megalång kö. Stod och köa i över 10 minuter. Men efter det sprang jag hela vägen ända till målet. Som längst har jag sprungit 5km i ett sträck, och nu blev det lite på 7km så jag var nog mycket stolt. Plus att jag då had sprungit 2km i början. Men anyway, kom i mål på 1h20min, men om man räknar bort tiden i WC-kön så blir det 1h10min och det var mindre än vad jag hade hoppats på. Men gud, jag skulle nog ha kunnat ta livet av många under loppet. I informationen vi alla fick hem stod det stort "Kuljethan reitillä oikealla ja jätät ohittajille tilaa vasemmalle!", men tydligen har den informationen inte gått fram. Och fast man kom springande bakom dem och försökte visa att man ville komma om dem så händ ingenting. Jag var sen till sist bara så fräck att jag tråma mig förbi fast dom blev förbannande.
  • Åt god mat på iGuana med E och drack en kanna margarita.
  • Såg filmen Prince of Persia på bio men E. Vi hade fått gratis biljetter (tack Emi!) och visste inte riktit vad vi ville se, så det fick bli den filmen fast ingen av oss riktigt hade några stora förhoppningar på att den skulle vara bra. Men oj, jag gillade den verkligen! Och Jake Gyllenhaal, gud vilken het man! Trailern är nog inte alls i klass med filmen, så om ni ens är lite intresserade när ni ser den så ska ni absolut se filmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0