Helsinki Midnight Run

So, how did it go?

Jag har inte varit och springa sen juli (plus att det har blivit ganska mycket festande och härjas den senaste tiden) så jag hade inte så stora förväntningar på mig själv.
Det var jätte fiilis på stället, starten gick från Kajsaniemi parken vid sandplanen, så humöret var på topp vid starten! Det spelades bra musik, man fick se på dansare och överallt vimlade det av människor i ljusblåa t-skjortor.
Första kilometern kändes som om den kom efter bara någon minut, men efter det började jag känna av min mage. Inte så farligt ännu, så jag kunde fortfarande springa. Efter tre km och några hundra meter kom första Energy Piste och även bajamajan. Ja, det fanns bara EN bajamaja.
Fortsatte sen att springa, men efter 4 km (just utanför Silja terminalen) var jag så fysiskt död att jag inte orkade springa längre. Ganska skrämmande att jag i juni orkade springa 10km, nu endast 4. Men det skall det ändras på!
Vi fortsatte att gå och springa lite emellan när jag igen hade samlat krafter, det var roligt att springa när det var mörkt. På ett ställe hade de lagat en jättefin ljusshow var det spelades vinnar-musik och på ett annat ställe hade de brinnande marshaller (?) på båda sidorna av vägen som lyste upp så fint och just före vi kom in i Esplanadparken sprang vi under ett tak fullt med hängande reflexer i. Häftigt.
Men som sagt hade jag ju som vanligt problem med magen och vid typ 6 km längtade jag efter en WC igen. Tror ni att det kom någon? Nej. Så, på hela 10km fanns det en bajamaja. Nice.
Jag kom i mål och orkade till och med spurta över mål linjen, skulle ha spurtat en längre sträcka om det inte vore för min mage. Tiden vet jag inte exakt ännu, men tror den är något runt 1h25min (med WC-besöket inräknat).
Men overall var det en jättefin upplevelse, tänk att jag har varit med i ett lopp som ordnas för första gången någonsin här i Finland. Tufft.

Hade nästan hejarklack till och med (tyvärr lyckades det inte), nästa gång ska jag definitvit försöka lura några stackare och heja på mig, sku vara toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0